Maak kennis met de ontwikkelaars.
Hannah Freud
ooit afgestudeerd in de massacommunicatie en sociale psychologie en daarna een zeer diverse loopbaan doorlopen. In eerste instantie een eigen management en productiekantoor voor theatergroepen. Vervolgens directeur van een stichting waar met allerlei creatieve middelen projecten in zorginstellingen werden uitgevoerd. Al meer dan 25 jaar inmiddels ervaring in de gezondheidszorg. De laatste 15 jaar vanuit het eigen bedrijf Brilliant. Onze projecten draaien om compassie en vooral om het hebben van aandacht voor hetgeen gezond is. Wat kan er wèl, wat mag er wèl en wat is prettig. Ons doel: het creëeren van een goede sfeer in de zorg en realiseren van een gezonde organisatie waar patiënten, medewerkers en bezoekers van kunnen profiteren. De ‘zorgwereld’ kennen we dan ook heel goed, maar vooral vanaf de zijlijn. Veel ervaring in het geven van workshops aan zorgmedewerkers met een net andere insteek dan gebruikelijk. Alle zintuigen nemen een prominente plaats in tijdens de workshops. Vier jaar geleden besloten ook meer op de werkvloer aanwezig te willen zijn en met de opleiding tot doktersassistente begonnen en inmiddels werkzaam in twee huisartspraktijken. Onze jarenlange kennis en ervaring zijn we nu aan het inzetten voor de ontwikkeling van een aantal bijzondere trainingen voor mantelzorgers.
Wieke van der Heiden
heeft ruime ervaring in het opzetten van grote en kleine projecten in zowel de logistiek als de planning. Van oorsprong vanuit de maritieme zeevaart, stuurman Kleine Handels Vaart en later veiligheidskundige heeft ze haar grenzen verlegd naar de zorgsector. Zij streeft er naar om op een ordelijke en heldere wijze de projecten tot in de puntjes uit te voeren. Gekruid met een gezonde dosis humor en mensenkennis. Goede kennis van zaken in de ‘zorgwereld’ en met oog voor de mensen op de werkvloer. De laatste jaren is zij ook als EHBO-Reanimatie Instructeur werkzaam waardoor vaardigheden en handelingen bovenaan haar lijst staan en haar goed af gaan. Een veilige haven creëren voor iedereen is haar credo. Enthousiast en een doorzetter met oog voor detail. Maar juist ook voor meer kwetsbare mensen in de samenleving, die een wat andere benadering nodig hebben en veel geduld. Samen komen we er wel uit. Verder werkt ze als vrijwilliger bij Veghel Hartsave, een stichting die zich inzet voor meer AED’s in de buurt/24 uur bereikbaar en Fabriek Magnifique, een fantastisch 2-jarig festival waar zij de organisatie mee helpt op te zetten sinds 2016. Vanuit haar ervaring is de kennis en know how ontstaan voor de Eerste Hulp Bij Mantelzorg app. Welke een belangrijke tool kan worden voor mantelzorgers in het algemeen maar ook specifiek.
E-ZY Learning
Wij geloven in de hedendaagse wereld van digitale transformatie dat ‘meer leren in minder tijd’ het verschil zal maken tussen succes en mislukking. De manier waarop we werken en leren is veranderd. Actuele content, aangeboden op een effectieve en inspirerende wijze, is cruciaal voor succesvol organisatie breed leren. Onze doelstelling is vrij eenvoudig. Het duurzaam verbeteren van de wijze waarop organisaties kennis managen en hoe ze leren. Wij geloven dat meer leren in minder tijd essentieel is voor organisaties en hun medewerkers om maximaal te blijven presteren. Wij gaan alleen voor de hoogst haalbare kennisoverdracht binnen organisaties.
Dat doen we op basis van Microtraining. Microtraining is een didactische methodiek gebaseerd op onderzoeksbevindingen van diverse wetenschappers (w.o. Nobel Laureate Eric Kandel) die hebben onderzocht dat men kennis het beste verwerft in kleine maar regelmatige stapjes. Het gaat uit van het principe dat de mens maar een beperkte hoeveelheid lesstof per keer kan begrijpen, verwerken en onthouden. Alvorens weer nieuwe lesstof aan te reiken wordt eerst getoetst en vastgesteld of eerder aangeboden informatie ook daadwerkelijk is opgenomen.
Alle E-ZY Learning Microtrainingen zijn op dit principe gebaseerd en worden blended aangeboden: klassikaal én online. Een ander belangrijk kenmerk van de E-ZY Microtrainingen is dat er bij het ontwikkelen van de training hoofddoelstellingen gedefinieerd worden m.b.t. hetgeen de cursist na de training moet weten en kunnen. Vervolgens worden er per hoofddoelstelling een aantal leerstappen bepaalt. Alle kennis (theorie) die hoort bij deze leerstappen wordt vastgelegd in zgn. “leerkaarten” en daarna samengevat in een zgn. Micropaper dat online beschikbaar is via de Mobiele E-ZY-leer App®.
Cursisten kunnen zich de lesinhoud (theorie) verder eigen maken via hun smartphone én verankeren/borgen door middel van het beantwoorden van vragen, aangeboden op basis van een algoritme. Hierdoor zijn de leerresultaten meetbaar en transparant. Tevens bestaat er de mogelijkheid elkaar uit te dagen tot een match of te chatten met mede cursisten of de trainer.